Stadt och Mangos på en Onsdag kväll...

Jahaja igår va jag med ett av mina två underbara mammagäng, man skulle kunna kalla dem "de gamla" eftersom jag kännt dem längst (träffades när Rasmus var liten) och även för att medelåldern faktiskt är högst i detta gänget då vi är mellan 35 och 22 år... jaja hur som hellst var vi på Stadt och åt men sedan gick vi vidare till Mangos för att äta efterrätt (jag vet jag borde inte äta sånt, men denna vecka är hel körd ändå så) vi pratade om allt och inget precis som vanligt och vi hade jätte trevligt men tyvärr saknades Madde som tyvärr va tvungen att jobba men så är det ibland och d är inte mkt att göra åt d...
Dessvärre har jag inte fått sova i natt så nu är jag helt slut som artist, Melvin vaknade när jag gick å la mej vid 23 och somnade inte om förän vid 2 tiden för att sova till 5.30 så nattens sömn har bestått av 3,5 timmar, tack för det älskade Melvin. Men jag tror att jag vet varför det var så nu, märkte nämligen att tand nr 3 hade kommit fram i överkäken så han har antagligen haft ont i munnen stackarn, men håll nu tummarna för att han ska sova i natt så vi andra får en ordentlig vila...
Idag har jag i och med nattens bravader inte orkat med något speciellt, Rasmus har lekt med grannens pojk hela dagen. Vi bestämde i förmiddags att vi skulle åka och bada hela familjen när Martin kom från jobbet idag, så jag packade alla bad kläder å när Martin kom så åkte vi ner till badhuset men icke sa nicke, då stängde dom halv 5 i dag å vi kom lixom 15.45 så d kändes som att kasta pengar i sjön, så i stället för att bada där fick vi förklara för en mkt besviken Rasmus att vi inte kunde bada i badhuset i dag, men istället styrde vi bilen mot Flämslätt å ett kvälls dopp där ist, vilket var SVIN kallt, Melvin fick avstå och badkrukan Rasmus lekte mest med andra barn i vattenbrynet med vatten max till knäna, men mamma å pappa dom bada iaf, och d va inget att rekomendera badkrukor... haha

I morgon blir d att packa bilen full för en tripp till Orust och mormor och morfars sommarstuga... kommer hem på söndag...

Nästa vecka ska jag få träffa min kusin Kristina och hennes lille Hampus på Tisdagen annars e veckan helt obokad, Emelie och Chris: jag tycker d e dags för en kvälls dejt utan barn då eller va tror ni om d?

jaja nu ska jag stoppa Rasmus i säng och sen ska vi skruva ihop d sista på vår byrå =) natti




d va varmare i vattnet på Gotland

Kommentarer
Postat av: Emelie

JA! Jag vill och kan! Hos mig? :)

2010-08-12 @ 22:02:55
URL: http://emeliemelker.blogg.se/
Postat av: Chris

Jag är på!

2010-08-13 @ 21:15:42
URL: http://chrisdahlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0