Full(späckad) helg

En helt underbar helg är till ända... Fredag kvällen skulle spenderas med Martin så vi la barnen lite extra tidigt och sen fixade vi räkor vitt vin och goda ostar, vad tror ni händer? jo Melvin Karl Bergh vaknar för första gången på 5 månader och skulle inte somna om ( han har annars vaknat mkt senare och inte kl 20) så han fick väl va med på mamma å pappas mys då... ( några p-piller behöver man inte äta, d räcker ju med Melvin) =) han somnade iaf efter ytterligare nån timma och jag å Martin kollade på "daddy daycare" så kul film innan det blev sängen...

Lördagförmiddagen blev ganska slapp vi röjde på Rasmus rum å slängde bort trasiga leksaker och plockade undan sånt han inte leker med så Melvin kan få ta över det sen... Martin jobbade lördagkväll så han åkte vid 15 tiden var på jag tog barnen på en promenad till fornbyn och musée parken innan vi gick vidare till Munken för att handla lite grejer till tackopajen jag skulle göra... Mina kusiner Louise och Pernilla dök upp på kvällen å vi åt paj å snacka massa skit över lite vin... sen kläcker Pernilla ur säg att vi kanske ska gå till mangos när Martin kommit hem å ja va f*n tänkte ja d vore kul... och min älskade sambo som är så snäll tyckte givetvis d va ok så när han kom från jobbet åkte vi till mangos och d va en riktigt rolig kväll HEJA SPONTAN UTGÅNG!!!
va hemma lite senare än jag hade tänkt och klockan ringde 07.00 i går morse å d va bara att kliva upp å va gla för en ikea tripp... barnen var hos svärmor och svärfar å vi fick i lugn och ro handla...
ska lägga ut bilder sen på allt fint vi fick tag på bla bokhylla och byrå till Rasmus och matta och ett leksaksskåp till Melvin så nu ska han snart få eget rum oxå... Mamma och pappa fick faktiskt en ny tv bänk oxå =)

Just nu sitter jag å kollar på Sim EM i budapest min kusin är med och simmar å jag håller alla tummar för honom...
ska städa lite idag oxå så d blir till att sätta fart på dagen här nu...
Ha d gött


Kommentarer
Postat av: Emelie

Kommer han simma mkt mer? :) Vore så kul att följa! Skriv i dina statusar när man ska hålla utkik ;)

2010-08-09 @ 20:05:31
URL: http://bebismamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0