Magsjuka och nyår

Sitter här hemma med en sjuk Rasmus... Så trist, vi som skulle åka hem till min kompis madde och hennes goa killar och leka hela dagen, men nu blir vi sittande inne framför toy story ist. Rasmus vaknade pigg och glad i morse så vi bestämde med madde o co att vi skulle komma så de stora killarna fick leka lite, dessvärre så fick Rasmus så ont i magen, diarré å spydde medan vi åt frukost... inget kul alls så nu är han nerbäddad i soffan och ser på den första av sina Toystory filmer... Melvin lever rövare och har innan klockan slagit tio lyckats att slarva bort en fjärrkontroll och hällt kaffe över sej, inte dåligt det inte. Hoppas att han kan sysselsätta sej själv lite idag så jag kan städa lite. Nu har vi ju varit hemma alla fyra i flera dagar och då blir det allt lite smuttsigt... 
Har nog inte berättat vad som hände med vår dammsugare heller haha jag skulle dammsuga av golven i torsdagskväll när allt var klart inför julen, men tyckte att den sög så dåligt att jag skulle byta dammsugar påsen, men det visade sej att den gammla påsen inte alls var full utan hade åkt på sidan så dammet for rakt in i motorn på dammsugaren... jippi att lägga pengar på en ny ä precis vad jag längtar efter * not* men men livet går väl vidare som tur var hade vi köpt en ny till jobbet som jag åkte och hämtade så nu har jag kunnat städa lite och får nog ta mej en sväng om i eftermiddag igen innan jag måste lämna tillbaka den...

Nu när julen är slut börjar jag tagga om för nyår, Martin jobbar på nyårsafton, dem ska ha bröllop för två av deltagarna i Bigest Loser sverige 2010... Riktigt tråkig mat skulle dem ha, Toast skagen, fläskfilé med rödvinsås och glass med bär till efterrätt... Hallå man gifter sej väl bara en gång i de flesta fall iaf och varför äta en så trist måltid då? kan jag inte förstå... Det är lixom något vi kan äta en fredag kväll efter jobbet... dessútom hade dem fått ett toppen pris skillde bara några kronor på en rätt med oxfilé och grejer... Jaja men d är som sagt inte mitt bröllopp för det skulle inte bli sån mat då iaf...
Ja han jobbar ju då iaf så jag och barnen ska åka hem till madde och hennes familj, dit kommer även Sandra med familj, Karin med familj och Anna med ev familj beror på hur hennes sambo måste jobba...
Vi ska äta gott och ha trevligt, barnen kommer leka massor och sova som grisar när vi väl kommer hem... haha

På nyårsdagen däremot har Martins jobbarkompis bjudit på nyårs fest eftersom dem jobbar på nyårsafton allihop, så då ska barnen hem till mina föräldrar och vi ska på ett hejdundrande coctailparty, har köpt en klänning som är lite för trång och jag hoppas jag ska kunna banta i mej den under veckan, annars får jag åka till skövde/lidköping på torsdag och fixa det...
Nu ska jag fixa lite men kanske bloggar mer i eftermiddag när liten sover =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0