och så var det över...

ja julen är ju inte riktigt slut än. I morgon blir det lite julklappsutdelning hos min farmor, men sen är det ju slut för i år... Kan inte säga annat än gårdagen var super lyckad, massa god mat med underbara och älskade människor... Men varje år blir jag lite chockad över hur fort dagen tar slut... Visst går julafon fortare än alla andra dagar på året?
När vi hade vaknat i går morse åt vi en mysig frukost och sen klädde vi på oss och gjorde oss fina innan vi åkte hem till Martins föräldrar och åt julbords lunch... jätte gott och super mysigt. När maten var intagen satt vi å pratade lite, spelade lite tv-spel i väntan på Kalle Anka. Efter traditionen med Kalle och hans vänner kom tomten och vi fick massor med fina saker, bla pressentkort på hemtex så jag och Martin kan åka och köpa nya täcken och kuddar till våra sängar, vi fick glas och massor med andra trevliga saker. Jag och Martin hade bestämt att INTE byta julklappar eftersom vi gjort iordning vår framsida för ganska mkt pengar nu i höst men tror ni inte att den lille lurken (läs med kärlek) hade köpt SATC boxen med alla avsnitt och säsonger till mej? jo och tror ni jag blev glad? jag blev överlycklig, nu vet jag vad jag ska se på alla kvällar som han jobbar =)
När klapparna var delade och Melvin fått lite mer mat så begav vi oss vidare till min mamma och pappa dit Tomten lyckats ta sej igen.
och ytterligare fina paket delades ut, bla ett knivset från Anders Petter, ett presentkort på massage hos Kroppsstugan, pressentkort på nya underkläder mm. och det var himmla kul att se hur glada både mina och Martins föräldrar blev över vår julklapp till dem, vi har nämligen varit hos fotografen Berit Abrahamssen och tagit kort på barnen... Jätte fina kort och de fick var sin tavla med tre kort i. Ett på Melvin, ett syskon kort och ett kort på Rasmus... Mamma blev så glad att hon började gråta ;) då har man lyckats med julklappen kan jag säga...
Vi har faktiskt köpt bilderna till oss oxå, men gjorde en förstoring på syskonbilden och två ramar med tre kort på varje barn i ist. Jätte fina blev dem men jag kommer inte sätta upp det förän jag tagit bort allt julpynt så man får det där man vill ha det utan att det finns julgranar eller liknande i vägen...

Barnen fick oxå massor med fina saker, så som kläder och leksaker. Rasmus har oxå fått en ny säng som vi ska sätta ihop och fixa med i morgon...
Nu sitter jag brevid mitt stora <3 och skulle vilja ta ett glas vin men jag har lovat att vara "fylle chaufför" åt min kusin ikväll så jag får vänta tills jag har kört henne om någon timma. Men annars njuter jag bara av att vara hemma ikväll och inte befinna mej på stadt eller mangos med miljoner 18 åringar som är alldeles för fulla, känns som jag gjort mitt där. Som sagt chaufför, ett glas vin, en film och sen sängen, japp så får det bli... Kram på er

Kommentarer
Postat av: tilde

På stadt missar du inget. JAG känner mig gammal. Hu. Då kanske det kan bli ett glas vin o SATC. Någon kväll framöver;-)

2010-12-26 @ 00:41:58
URL: http://fredstam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0