Familjegympa och magsjuka

Fy vad trist det är att vara hemma en hel dag när Rasmus ligger i soffan med vinterkräksjukan (tror jag att det är) man kan inte göra ngt å idag är d äntligen fint väder igen... När vi vaknade i morse ringde jag till Sandra för att höra ifall hon och hennes barn ville följa med ut i det fina vädret, och det ville dom. Vi satte oss och åt frukost och när Rasmus hade ätit hälften sa hanatt han hade ont i magen , men den brukar ahn köra med så jag sa: du får äta upp mackan, annars kan vi inte orka leka med Wille och Ronja sen. Då börjar han stampa i golvet och sen springer han till toa och spyr stackarn. jaja då blir d å stoppa om honom i soffa istället då. Själv hällde jag i mej en näve med vitpeppar korn ( ska tydligen vara bra mot magbakterierna) och nu sitter jag vid datorn och grejjar medan Rasmus ligger i soffan och ser på tv. Melvin somnade i vagnen nu så då passar jag på.

Igår var vi hemma hela eftermiddagen och grannen kom över en stund och lekte med Rasmus. Men kl 17.00 klädde jag och Rasmus på oss och åkte till Friskis och Svettis lokal för familjegympa. Jätte kul tyckte Rasmus och jag så nu har jag bestämt att detta är något vi ska göra varje Tordag så blir det något kul där han får ha sin mamma ifred en stund, dessutom är d bra för Melvin att vara själv med pappa en timma i veckan oxå. är han bara matad så...
Vet inte riktigt vad jag ska fördriva tiden idag med, ´borde nog städa lite, men d tar emot måsta jag säga. men damsugning får det nog bli i eftermiddag!
Ha en bra dag nu! Emelie (Larsson) se nu till att vräka din bebis!!! =)


min stora kille är sjuk idag =(


Kommentarer
Postat av: Anonym

stackars killen då, såg fram emot att leka idag, men det var tur att kräken yttrade sig innan vi han träffas ;-)

Hoppas vi kan få till en dejt nästa vecka och att Rasmus kryar på sig snabbt och att resten av familjen slippert..

Kraaaam

2010-02-05 @ 11:55:59
Postat av: Anna

Stackars liten då!

Den där familjegympan låter mysig. Kramar

2010-02-05 @ 17:08:14
Postat av: Emelie

HAHA jag jobbar på det! =)

2010-02-08 @ 21:56:11
URL: http://bebismamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0