Nytt år nya möjligheter... vad kommer att ske?!

Fick skäll av min kära vän Sandra för att jag inte bloggat på ett tag så d är väl bäst att göra det då...
Nyår firades lungt och skönt på Gotland i förd mjukisbyxor... inte så himla glamoröst men super skönt... vi åt massa god mat och Martin stod för matlagningen under nyårsafton d bjöds på:


 Porta bello svamp fylld med bacon och lite annan god goja som han hade rört ihop,
ädelost fylld och baconlindad oxfilé med potatis gratäng och bacon kräm
 och detta avslutades med vit choklad mousé med passionsfrukt....

Riktigt gott blev det=)
Övriga dagar var det mest slappa som gällde, lite pulka i östergravar och en heldel wii spelande...
Nu är vi hemma igen och denna veckan jobbar Martin dag vilket innebär att jag får vara hemma med två pojkar själv... Melvin har ju varit lite kraslig ett par dagar så i dag har han och jag varit inne hela dagen och för att det inte skulle bli för långtråkigt för Rasmus så kom hans farmor och tog med honom till pulkabaken en stund...
I morgon ska jag försöka ta med Rasmus till Ishalle igen så han kan fortsätta träna på sina skridskor han fick i julklapp.... han var så duktig när han provade första gången i förra veckan...

I morgon är det även trettondagsafton så jag och Martin ska äta lite gott och mysigt själva när han kommer från jobbet vid 20.00 tiden, sen är Martin ledig på Onsdag /(trettondagen) då ska han ta med Rasmus på farsen som spelas på rosers så jag och Melvin blir själva en liten stund då...

På måndag så börjar det riktiga allvaret för mig och mina nya hemska matvanor... jag ska sluta äta allt godis och dricka all dricka som jag vant mej vid under graviditeten... nu blir det nyttig mat och motion så länge jag ammar och så får vi se om det krävs hårdbantnig när amningen är färdig... ska se klart på Rolandz nu sen blir det sängen...
lägger in några fina bilder från Gotland här =)




Ringmuren i snö



Bobåkning i östergravar



Själsö fiskeläger i vintermotiv

 

God natt mina vänner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0