Har tappat lusten

för detta med bloggandet lite. Har inte haft så mkt att skriva om det senaste så jag har inte sett någon andledning till att blogga direkt, har haft en period då jag är helt slut på kvällarna efter allt som ska göras här hemma på kortast möjliga tid. 
Men nu sitter jag bara och väntar på Martin så då kan jag lika gärna skriva ett per rader om vad som hänt sen sist.
Förra veckan va lugn med jobb och mysiga hemmakvällar. Martin jobbade kväll på fredagen och hela lördagen så det blev inte så mkt gjort då, adventspyntande och lite städning vart d iaf. Söndagen och första advent började super med att Melvin tog sina två första steg utan stöd. Wiii men det har visserligen inte blivit några mer men ändå... På eftermiddagen blev det tomteparad i snöstorm mysigt va d som vanligt trotts att paraden var kortare och sämre än vad den brukar va, efter det åkte vi hem till Karin och hennes lilla familj och hade glögg mys med massor med goa vänner. Kvällen blev lugn utan några större ansträngningar.

Och nu till i går då jag, Tilde, Agneta och Farmor åkte till Ullared för shopping såå kul men dyrt blev det. Men nu är alla födelsedags pressenter/julklappar till barnen köpta iaf. Hittade lite annat smått och gott oxå så nu har jag gjort fint hemma med lite nya dukar och alla i familjen har fått nya strumpor något som verkligen behövdes, är det bara hemma hos oss som det kryllar av udda strumpor? Jag undrar verkligen vart alla sockar tar vägen. Bor nog ett strumpmonser här någonstans.

Dagen idag har varit en mysdag hemma med barnen slappat framför tv:n och varit ute och försökt bygga snökoja men det övergick i pulka åkning i vår lilla backe här borta ist och nu skulle ha hört hur Melvin tjöt av skratt när han fick sitta i Rasmus knäå åka ner för den flacka delen av backen så söta va dem men jag hade ju naturligtvis inte någon kamera med mej. Förhoppningsvis kommer det komma fler tillfällen att ta pulkakort. Jag fick iaf dra dem söta syskonen upp för backen igen och efter 10-15 åk var jag genomsvett och helt mör i kroppen haha så då fick Melvin ta sin pulka några ggr så Rasmus kunde dra sin egen upp pch det var lite lättare att dra Melvin 10 kg än å dra syskonen som tillsammans vägde dryga 30 kilo... Ja jag vet ju inte exakt vad Melvin vaäger nu för det var länge sen vi va på BVC och jag litar inte på vår våg. Men med alla vinterkläder borde han väga kring 10 kg iaf. Han har för övrigt fått ytterligare en tand så nu har han 4 uppe och 4 nere, men jag skymtade ytterligare en tand i överkäken förut och det kan ju vara en bidragande faktor till hans igår väldigt gnälliga humör.

I morgon ska jag och Melvin ta en långpromenad när R är på dagis, ska förbi munken och skicka ett tradera paket och sen hem till kusin Kristina och lämna en overall till Hampus sen blir det kanske en promenad tillsammans med dem eller kanske en värmande kopp kaffe? innan R ska hämtas på dagis. Kl 17 är det utvecklingssamtal på dagis och efter det måste jag och Martin till stan å fixa en sak med en julklapp, så morgon dagen kommer nog gå fort kan jag tro.
Bäst att krypa i säng nu så man orkar allt kul =)

Natti



Kommentarer
Postat av: Tilde

Du skulle bara våga sluta!;)

2010-12-02 @ 19:24:30
URL: http://fredstam.blogg.se/
Postat av: Anna

Håller med Tilde. Vems blogg ska man annars läsa;D

2010-12-02 @ 20:07:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0