sår i öronen...

har jag av allt gnäll som jag fått utstå de senaste två dagarna, inte så konstigt eftersom mina små guldkorn varit sjuka... Rasmus väckte mej natten mellan sön-mån och sa att han inte mådde bra, sen började han ulka och vi sprang snabbt in på toa och han gjorde sitt ärende, duktigt av honom att säga till och hinna in i badrummet innan han släppte bomben, efter det fick han sova i våra sängar och inget mer drama va det den natten iaf. Men han fick ju självklart vara hemma från dagis men eftersom han inte var mer illamående eller hade någon feber blev han ju uttråkad såsmåningom. Och då började han gnälla och mer eller mindre klättra på väggarna... Melvin va hur glad och pigg som hellst på förmiddagen men efter lunchvilan blev han supergnällig och ville inget annat än hänga på sin mamma. Efter en undersökning med febertermometern fick jag reda på varför, han hade 38,5 i feber... Jösses vilken tur att dem inte blev sjuka förra veckan.
I morse så hade han 37.9 och gnället satt i, men han sov trotts allt helt ok i natt. Rasmus fick ju inte gå till dagis i dag heller eftersom det inte är 48 timmarsen han kräktes förän i natt, men idag är matlusten och bus humöret på topp igen och jag tror att hans mage reagerade på kost omställningen som blev när vi kom hem, känns som vi andra hade blivit sjuka eller åtmindstonne att han hade kräkts mer om han hade haft maginfluensa. Melvin var feberfri nu ikväll så jag tror bara han hade en liten förkyldning på G för han är lite snorig...
Vi var iaf hemma hos min farmor i eftermiddag på lite lunch och annat mys och barnen var super pigga och glada hela tiden. Tur hon ville ha dit oss trotts sjukdomarna eftersom jag höll på att bli galen av att bara vara hemma.

I morgon ska R till dagis iaf och efter de 3 timmarna där ska vi förflytta oss hem till min kusin Tina för att få lite lunch och busa. Hon har ju en liten Hampus  som bara är 4 veckor yngre än Melvin så nu ska de få busa igen =)

I har varit och köpt vinterskor till Rasmus idag oxå, kändes som tennissko säsongen var över nu, blev ett par dyra Kavatskor och ett par lite billigare allvädersstövlar. De dyrare är grymt bra han hade ngt liknande förra vintern och dem stod emot den enorma kylan helt perfekt. Medan allväderstövlarna är bättre att ha när vädret är som idag, vått och hemskt... Kollade runt på skor till Melvin oxå, men d fanns bara Kavat skor kvar i stl 20 som han behöver ha, dom kostade 500 kr och då blev jag lite snål tyckte d va väl dyrt för ett par skor han kanske inte kommer ´kunna ha hela vintern engång. Nä det får bli lite billigare skor från skopunkten...

ja nu vet jag inte va jag ska hitta på att skriva om mer, jo förresten la ut lite kläder på tradera för ett tag sen och i morgon ska jag skicka i väg första laddningen av det jag fick sålt, en overall i stl 86 och ett par termobyxor i stl 110... Toppen att bli av med lite gamla kläder som ändå inte används...

Ha det gott


Kommentarer
Postat av: Emelie & Melker

Du. Du är en grym mamma Malin! <3

Och har en sjukt snygg bränna! ;)

2010-11-02 @ 22:35:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0