Tur i oturen eller vad?!

Sjukt barn igen. Ja nu är Rasmus sjuk igen för andra gången denna veckan, startade ju veckan med kräkning och där med hemma måndag och tisdag, sen har han varrit pigg och var på dagis onsdag och torsdag, men varit ganska trött på eftermiddagarna, men inte så konstigt eftersom d blivit en omställning för honom med att inte ha semester oxå. Iaf så blev han riktigt hängig igår och när grannen kom för å leka orkande han inte leka med henne utan ville bara vila i soffan. Vilket resulterade i att jag skickade hem kompisen och tog febern på R 39,4!!! inte så konstigt att han inte ville leka. Så det blev bums i säng å se på film och sen somnade han redan 18.30
När han vaknade i morse hade han fortfarande 38.9 så jag tryckte i honom alvedon och nu är han lite piggare har ätit lite iaf och druckit massor vilket givetvis är det viktigaste. Håller tummarna för att han ska bli pigg nu så vi kan åka på 85 års kalas i morgon, min gammel Farmor (mammas farmor) fyller nämligen 85 och min lilla Kusin Astrid med familj kommer hit. Träffar inte dem så jätte ofta eftersom dom nu mera  bor i Falkenberg tidigare bodde dem ju iaf i Gbg men nu är d ytterligare en bit bort. Astrid fyller iaf 1 år om typ två veckor och eftersom vi inte kommer träffa henne förän efter jul sen så tänkte jag och min lilla familj uppvakta henne på lördag oxå. Så får hon julklapparna när vi träffas nästa gång, nu är frågan bara vad man ska köpa till henne, finns så mkt som jag vill köpa eftersom jag annars inte "får" köpa tjejgrejer, dockor, kläder eller kanske lite annat tjejigt? men jag tror d lutar åt en docka iaf, men den som lever får se.

I morgon är det inte någon simskola heller eftersom det är höstlov så är det lov även för simskolan. Lite trist eftersom R blivit så duktig på att simma nu, men om han blir frisk snart får vi åka ner i veckan och träna lite. Någon som vill haka på?

I går kväll var jag på tjejmys hemma hos goa Anna, d blev mat från rocco (som vanligt när vi ses) och kladdkaka efteråt och givetvis en hel massa prat och skratt. Himmla kul att ses tjejer ni vet att ni betyder massor för mej hoppas jag <3 d är kärlek <3

Sen bestämde jag och Karin att vi ska försöka oss på en sväng till Ullared oxå, hihi, jag vill verkligen dit innan jul och Melvins föddelsedag. Man kan ju få massor med bra saker till halvapriset där ju. Tänkte mej en ny gåvagn till Melvin för Rasmus gamla som han skulle ha ramlade ihop i ett plockepinn och trät va helt rötet kan bero på hanteringen av den kanske =p men men. Sen tänkte jag passa på att införskaffa lite nytt fint julpynt och kanske lite annat smått och gott. Den enda nackdelen är ju att man eller iaf jag köper en hel del onödiga saker där oxå, men ska försöka sansa mej lite tänkte jag.
Jaja nu ska jag försöka röja här lite innan Melvin vaknar igen och sen ska jag försöka se om min snälla lillebror kan komma hit och va hos barnen när jag åker till apoteket, alvedonen är slut och sen behöver jag springa in på ica oxå... ha d bra vänner!



Så himmla glad att barnen var friska förra veckan iaf, annars hade det inte varit kul...
I bland ska man ha tur ♥♥


Kommentarer
Postat av: Anonym

ni betyder massor för mig me <

2010-11-05 @ 15:52:32
URL: http://morsandra.blogg.se/
Postat av: Anonym

<3 ett hjärta skulle de ju blitt :-)

2010-11-05 @ 15:53:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0