Vart tog dagen vägen?!

Vart tog denna dagen vägen? Dagarna som den senaste tiden kännts sååå långa, men idag har tiden bara flygit fram, kan väl bero på att vi haft aktiviteter idag. Melvin sov ganska kasst i morse oxå vilket gjorde mitt morgon humör uselt och Rasmus som testade mej massor fick mej till slut att bli arg och lessen på samma gång... Men jag är väldigt noga med att vi ska vara vänner innan vi skiljs på dagis och det var vi även idag. Jag och Melvin gick hem å somnade ca 1 timma på soffan och sen blev det lite bus innan storebror skulle hämtas igen. Blev en snabb lunch bestående av pytt i panna och stekt ägg något som båda pojkarna älskar. När jag hade röjt undan efter maten skulle Rasmus ducha och byta om och Melvin skulle även han byta om eftersom vi skulle iväg å fixa en blivande julklapp. När vi va klara så hämtade vi upp min mormor som var med mej som smakråd/ moraliskt stöd och barnen skötte sej exemplariskt hela tiden. När vi va klara följde vi med hem till mormor och morfar och fika lite. Melvin sov dock sött i vagnen på altanen under hela besöket. Sen han jag även med ett centerpass på gymmet innan kvällen oxå dessa centerpass tar verkligen gud va ont jag kommer ha i mage, rygg och rumpa i morgon, men skönt att veta att man rört på fläsket lite.

På tal om fläsket, nu går det inte alls bra med min bantning, har ingen motivation att ta tag i det och jag äter det jag vill när jag vill, inte bra alls. Men jag tränar ju faktiskt fortfarande ganska mkt, men orkar inte byta matkultur riktigt. På Måndag ska jag skriva in mej i viktklubb.se en sajt där man skriver in allt man stoppar i munnen och allt man rör sej varje dag så man kan se hur mkt kalorier man ätit /gjort av med. Man upp ger oxå hur mkt man vill gå ner och hur lång tid det ska ta, sen räknar dem ut hur många kalorier man ska äta per dag. Detta funkade på min mamma när hon tappade 15 kilo för några år sedan och nu ska d hjälpa mej oxå är tanken. Får inte vara så här tjock mer....

Resten av veckan ska spenderas med tre goa mammor och barn i morgon, Karin, Chris och Emelie med barn. Ska äta lite lunch och fika medans barnen leker lite. Karin skulle ha med Saga oxå så Rasmus får någon att leka med han oxå. På kvällen ska vi hem till Martins föräldrar å fira hans systers 20 års dag en månad försent, men bättre sent än aldrig... Nu ska jag äta en chokladbit till innan sängen kallar...




Så tjock kommer jag bli om jag inte skärper meej NU!!!! Biggest loser nästa?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0