Sol vind å vatten

Nu är snart denna veckan snart slut och i morgon jobbar jag sista dagen för denna vecka. Nästa vecka kommer jag jobba lite på tisdag och onsdag pga personalbrist på jobbet så då ska barnen va hos sin farmor och min mormor. Hoppas de sköter sej bara, men d tror jag allt. I övrigt är jag ju ledig nästa vecka då och ska ängna tiden åt packning, vi åker ju faktiskt redan på Fredag nästa vecka. Ska bli underbart skönt att komma bort från kalla sverige och spendera tid med mina underbara föräldrar som jag i stort sett bara träffar på jobbet nu mer.
Sol, bad och massa god mat med gott dricka till står på schemat och jag hoppas på en riktig kanon vecka. Rasmus ser fram emot detta massor och tjatar varje dag om att åka på semester, Morfar har ju dessutom lovat honom glass, godis och cola varje dag där nere... hrm d vet jag inte om jag tycker om egentligen, men är det semester så är det å ska jag få äta å gotta mej så ska väl han få det oxå.

Vet ni vad förresten, nu har hantverkarna som skulle kommit för 6 veckor sen äntligen kommit. Dom ska lägga plattor eller marksten heter det väl egentligen på vår framsida så jag slipper vårt hemska land som i 2 sommrar bara bestått av ogräs. Visst var dom sega på att komma hit, men nu när dom äntligen kommit ligger dom inte på latsidan för 5 öre. Igår kom dom alltså och på bara några timmar hade dom grävt ur hela framsidan och när jag kom från jobbet var allt under arbete gjort, och idag när jag kom hem från jobbet var hälften av framsidan färdig med nya fina stenar, dom var helt inne på att dem skulle hinna bli klara tills i morgon och då vet jag vad jag ska ängna helgen åt, piffning av framsida... det ska inhandlas krukor och växter som tål kyla givetvis. Ska bli så skönt att få en fin framsida, det är ju trotts allt det första intrycket man får av ett hus.
Iövrigt kommer helgen bestå av barnkalas för Calle, Kevin och Wille som allihop fyller 6 år. Mysigt kommer det bli och efter det kommer nog jag lägga tid på barnen. Kanske skulle baka lite bröd igen? va ju väldigt uppskattat sist. Jaja nu ska jag söva om min lille omständige son som för övrigt var på BVC igår och då vägde han 9055 g och va 74,5 lång inte så tung precis och han ligger ett snäpp under medel på vikten och mitt på medel på¨längden duktig pojk d =)  Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0