En förändring på gott och ont?

Då var det dags. Dags för en enorm förändring av vårt liv. Rasmus skolväska är packad och står redo innanför dörren, i morgon kl 7.45 går bilen mot Gällkvist skolan och ett nytt äventyr kommer att ta vid. Tänk att han ska börja skolan min lille kille. Jag tror faktiskt att hans mamma tycker det känns konstigast och att det är jag som är mest nervös av oss. Jag tror att det kommer att gå superbra och att han kommer trivas, men det är en stor förändring. Jag frågade förut om han var nervös över att börja skolan i morgon och till svar fick jag att han hade fjärillar i magen för att han var rädd för alla läxor, då fick hans mamma lite försiktigt förklara att man får nog inte så mycket läxor i förskoleklassen/ barnskolan/ 0:an. Den politisktkorrekta termen är väl förskoleklass, men här hemma kör vi med 0:an, det är enklast så.


Kommentarer
Postat av: Elin Gabriella - Mops, chihuahua och bebis i magen ♥

Så fin han är :) Stora killen! Det kommer gå superbra :)



Kram

2011-08-21 @ 19:54:47
URL: http://elingabriella.se
Postat av: Elin Gabriella - Mops, chihuahua och bebis i magen ♥

Så fin han är :) Stora killen! Det kommer gå superbra :)



Kram

2011-08-21 @ 19:54:47
URL: http://elingabriella.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0