Österrike i mitt<3

Sitter i soffan efter ett gympass och tycker att det är otroligt jobbigt att lyssna på Melvin som skriker i sin säng. Martin och jag har kommit överens om att han måste börja sova i sin säng och även somna där på kvällarna. Martin är mkt tålmodigare än vad jag är och det gör så ont i mej när han är lessen men jag vet ju att både han och vi kommer sova bättre om han lär sej att ligga i hans säng...

Nästa fredag kommer min mamma, pappa, lillebror, hans tjej och en himmla massa andra trevliga människor sitta på en buss på väg till Österrike för att åka skidor i 10 dagar... Fatta att jag är avis eller. Hade gjort massor för att få följa med dit men varken ekonomi eller Melvin pallar en sån resan just nu. Rasmus var med i Österrike första gången när han var 11 månader men då flög han med min mamma ner. Vilket var en hemsk upplevelse. Dem landade på München airport vid 22 tiden och hade sedan bokat taxi med bilstol till vårt hotell i Kirchberg, det var ju bara det att med i denna taxi var inte bara dem visade det sig, dom åkte nästan hela tyrolen runt och  var inte på hotellet förän vid 4 tiden på morgonen. Bilstolen var ett vrak så man får tacka gudarna för att ingen olycka inträffade. Men när dem väl var på plats hade vi en toppen vecka och vi fyra (mamma, pappa, jag och Martin) turades om att åka skidor eller vara hemma med R. Året därpå åkte vi till en annan ort något längre ner i Österrike och vi bestämde då att R skulle åka med i bussen. Vi var npg ganska oroliga allihop för hur det skulle gå, R var ju 1 år och 10 mån då men han fixade det galant 24 timmar i en buss var inga problem oxh jag tror han grät/protesterade 15 minuter på både dit och hemresan. Ja han har varit en klippa att åka långt med, han har ju varit med alla år förutom i fjol och i år och det har aldrig varit ett gnäll från hans sida snarare tvärtom. Han har gillat att bussa...
Nästa år hoppas vi att vi kan åka med igen och att Melvin ska gå i sin storebrors fotspår och gilla läget med lång bussåkning... Jag och Martin är iaf överens om att vi ska åka skidor nästa år.
Bjuder på lite goa skidbilder nu =)



Ibussen på väg till Österrike Rasmus 1 år å 10 mån =)



Spexs i bussen för att under hålla R



Hyrde skidor en dag till honom men han vågade aldrig prova men d ser ju bra ut iaf =)



Hela familjen i byn innan hemfärden


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0