Mina drömmar

Varit lite dåligt med bloggande de senaste dagarna, vilket egentligen mest beror på att jag satt martin och barnen framför bloggen. Vi har helt enkelt umgåtts ist.
I mitt förra inlägg bad jag er läsare komma med lite olika förslag på vad jag kan skriva om, men d va änna troka hos er oxå då inte ett enda förslag inkommit... Så jag tänkte att jag kanske ska skriva lite om hur jag trodde mitt liv skulle se ut som 15 åring och hur jag hoppas mitt liv ska te sej framåt i livet.

När jag var 15 år trodde jag att jag som 22 åring skulle ha varit ute och rest minst ett år, att jag skulle bo i en etta eller max en två:a tillsammans med en kompis eller pojkvän i någon av våra storstäder. Jag hade nog trott att jag hade arbetat minst en säsong som reseledare vid något charterbolag och att jag kanske jobbade som reseledare hos mina föräldrar vi det här laget. Jag hade absolut inga barn men en pojkvän tror jag fanns i mina tankar iaf.
Nu blev inte mitt liv riktigt så, idag sitter jag 22 år gammal med hus, bil, 2 barn och en fästman i min barndomstad Skara. Efter studenten började jag att jobba i mina föräldras företag direkt och sen har det fortsatt. Idag är det jag och min pappa som håller i ekonomin och jag lär mej bokföring för fulla muggar. Min älskade sambo som jag träffade strax efter min 15 årsdag jobbar som kock och vi har ett underbart liv tillsammans. Att resa och fara får vi vänta några år med, men vi ser det från den positiva sidan, när vår yngsta son är 20 är vi 41 år gammla och har massor med möjjligheter till att resa och upptäcka världen, vi får bara göra det lite senare i livet, men då har vi å andra sidan förmodligen möjligheten att spendera litte pengar på resandet oxå.
I framtiden tror och vill jag ha ytterligare ett barn innan jag slår igen portarna, jag drömmer om ett vacker bröllop på världens vackraste ö (gotland ofcurse) och att vi har en vacker sommarstuga där, att min familj får vara frisk och att alla mina underbara vänner oxå får leva och ha hälsa det är mina största drömmar.

Näpp nu ska jag bege mej till gymmet, får ta d lite lungt idag då d känns som en förkyldning är på G =( sista chansen innan vägning i morgon håll tummarna för mej

Kommentarer
Postat av: Chris

Att livet inte blir som man tänkt sig stämmer ju ganska bra faktiskt! Tvåbarnsmor vid 22 är inte illa pinkat tycker jag:-)

2011-01-19 @ 21:52:26
URL: http://chrisdahlin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0