Nyårs helgen var intensiv

Nu sitter jag hemma vid köksbordet och har precis ätit lunch, skulle ju jobbat idag, men efter nästan 3 timmar på jobbet ringde Martin för han hade tydligen spytt ett antal gånger här hemma, han insesterade på att jag skulle vara kvar på jobbet men det fick jag inte för mamma och pappa så min snälla pappa tog bilen och körde hem mej... Nu ligger Martin och Melvin och sover där uppe medan jag sitter här och Rasmus ligger i soffan.
Jag känner mej sjukt trött, men det beror säkert på den intensiva nyårs helgen.
På nyårsafton jobbade ju Martin så vi va hemma hos madde tillsammans med sandra och anna och deras familjer vi åt god mat från köttex, barnen lekte fint och sandra hade gjort en riktigt smarrig efterrätt. Martin kom vid 23 tiden och Melvin hade då somnat i madde och anders sängar när klockan närmade sej 00.00 klädde vi på oss och smet ut på gatan för att titta på fyverkerier och skåla med varandra. Melvin låg kvar där inne men vi sprang och kollade honom med jämna mellanrum hela tiden. Eftersom vi alla var klädda och så så passade vi på att åka hem direkt efter så vi virade in Melvin i filtar och bar ut honom i bilen och åkte hem, Madde och Anders bor vid gällkvistskolan med andra ord en bilfärd på ca 7 minuter skulle jag tro men Melvin han somna om och Rasmus hann somna, så vi körde bilen ända fram och bar in barnen sen satte vi oss i soffan å myste med var sitt glas vin innan vi oxå kröp ner.

Nyårsdagen  skulle vi ju på det berömda coctailpartyt och jag kände mej lite små stressad hela dagen. Men började iaf  med att städa huset, skulle ju ha förfest här på kvällen. Sen blev det dusch och fix innan vi åkte till mamma och pappa strax före 16.00 där hade min snälla svägerska lovat att fixa mitt hår vilket hon gjorde super bara. Sen sminkade jag mej och vi fick massor med god mat innan anton körde hem oss så vi fick byta om och göra oss klara innan ida, albin, jonas och veronica kom och drack lite innan anton kom och körde till partajet. En riktigt kul kväll med massor med roliga människor att prata med. Hel lyckat tycker jag. Gårdagen spenderades slappande hela dagen med pizza som avslut.

Ska snart sätta på en kopp kaffe innan jag ich Rasmus ska åka och handla mat, vår kyl ekar igen =(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0