Sen bloggning

Blir ett ganska sent inlägg idag, har inte haft tid eller ork att blogga tidigare.
Igår var det en lång dag på jobbet då vi hade utbildning så jag var kvar till 17 och min snälla mormor åkte hem och bytte av martin och tog hand om barnen tills jag kom hem. Det var en välfigt intensiv, men rolig dag med mycket lärorika saker. Efter det var jag helt slut i huvudet och tillbringade kvällen med mys med barnen. När dem hade somnat stöp jag ner i soffan med dåligtsamvete för att jag tränat så dåligt denna veckan så jag tog mej upp och körde en liten stund på golvet iaf, men orken tog snabbt slut och jag la mej i soffan och satte på ett par avsnitt SATC underbara serie!
Vi fick faktiskt sova riktigt bra i natt Melvin vaknade bara till vid 00.00 tiden men somnade om direkt i våra sängar yey det händer inte så ofta längre...

Dagen idag har jag tillbringat med massor med ekonomiska åtagande så som faktura kontering och avstämmning av olika konton så vi kan få färdigt 2010 och lägga den ekonomiska biten för det året till handlingarna. Sen har jag också varit på kinnekulle hälsan och lagt upp en hälsoprofil där så nu är jag ännu mer taggad för att tappa kilon. Jag fick väga mej, kolla blodtryck, blodsocker, HB värde och göra ett konditions test. Alla värden utom vikt och kondition var bra, vilket jag redan visste det är ju därför jag har tagit tag i detta nu. Konditionen trodde jag skulle vara bättre än vad den va men nu får jag ligga i och försöka förbättra den massor tills jag ska tillbaka i maj någon gång. Stavgång och gymmet nu kör vi!
När jag kom hem från jobbet åkte ju Martin iprincip direkt vidare till sitt arbete ovh han har inte kommit hem ännu :(
Men mitt mamma samvete blev hemskt för lille Rasmus, Melvin får 3 timmar varje dag 5 dagar i veckan av mamma eller pappas uppmärksamhet. 15 timmar i veckan då vi är själva, leker på golvet och ägnar oss åt honom och hans utveckling, men hur ofta får Rasmus mamma eller pappas uppmärksamhet för sej själv? Dessvärre inte för ofta. Så jag ringde min lillebrors goa flickvän Lisa som sagt tusen gånger att hon vill vara barnvakt åt Melvin och frågade om hon ville låna honom ett par timmar när hon slutat vilket hon självklart ville. Så vi slängde i oss mat och sen när Lisa hämtat Melvin åkte mamma och store sonen till skara badet och hade mys. Vi tränade på simningen, lekte och bastade. Det bästa av allt var att Rasmus kompis Olle var där med sin mamma oxå så dem lekte en stund så mamma kunde njuta lite oxå. Väl hemma åt Rasmus en kvällsmacka och smoothi ( hans nya favorit som mamma skadat honom med *ler*) innan det var dags att läsa och hoppa i säng, båda barnen somnade snabbt och jag har fortsatt kolla på favoritserien SATC.

I morgon ska Lisa vara barnvakt igen fast då till båda barnen för jag ska på Zumba och skaka rumpa, lovely. På lördag tänkte jag att jag skulle ta en ordentlig PW eller kanske en sväng på ct:n på gymet. Söndag samma sak och nästa vecka är jag sedan inbokad på massa roliga pass på gymmet som ska varvas med konditions träning.
Snart är det dags för VIP kryssningar oxå ska bli riktigt kul att få åka med den 8/2 med roligt folk och kanske lite party oxå.
Noppe nu blir det sängen natti


Kommentarer
Postat av: Tilde

Awesome att du ska med den 8:de :D

2011-01-30 @ 16:47:06
URL: http://fredstam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0