Blindstyre? jag?

Hej och hallå!
ojojoj jag var ju hos optikern igår, och shit d va mog tur, inte konstigt att jag får ont i huvudet av allt data fifflande på jobbet... synen hade blivit ganska mkt sämre ¨på mitt vänstra öga men där emot något bättre på höger. Dessutom hade mitt brytningsfel förvärrats ganska mkt, så nu behöver jag speciella glasögon för jobbet och ett par andra att ha när jag är hemma/ gör annat än att sitta vid datorn. Problemet är ju att två par glasögon blir ganska dyrt så min snälla optiker sa att jag skulle välja ett par bågar (vilket jag gjort) som jag ska ha utanför jobbet, så sätter hon in rätt glas i dem och när jag fått dem så ska hon ta mina gamla briller och sätta terminalglas i dem (speciella typ progressivaglas som gör att läsning och dator användandet blir lättare) så jag slapp iaf kostnaden för ett par bågar. Känns bara så gammalt hallå det är ju 40+ are som har progresiva/terminalglasögon =( jaja mina nuvarande glasögon kommer iaf bli stationerade på jobbet när dem fått rätt glas så jag inte behöver släpa ¨på dem jämt.
Idag var även Martin hos optikern och hans syn hade för värrats endel den oxå så han ska även han köpa nya glasögon. Det blir en DYR månad för fam. Bergh/Kjellkvist detta... Men huvudsaken är ju att vi båda ser och inte får ont i huvudet mer.

Dagen idag har varit fullspäckad, började med att ta en tur till jobbet för att fixa med svärmors födelsedags pressent, hon fyller ju 50 i helgen, när vi hade tagit en kopp kaffe där jag och Melvin åkte vi vidare till Blomsterlandet där jag köpte nya krulväxter till nedervåningen och även två fina buntar tulpaner som nu pryder hemmet, tycker tulpaner är så himmla härliga får verkligen¨vår kännslor av dem. Melvin somnade i bilen tillbaka till dagis så jag lät han sitta medan jag sprang och hämtade Rasmus sen åkte vi hem för lunch. Idag var jag lat så det blev rester grån igår. Jag plockade och fixade fruktsallad för vid 13.30 kom vår kära granne på lite fika, kaffe och fruktsallad till mej, kaffe glass och fruktsallad till övriga. Barnen lekte å vi mammor tjötade massor. Egentligen skulle en av Martins jobbarkompisars flickvän komma med sin 11 månaders kille, men eftersom Melvin har sån hosta och snuva (det rinner som neagarafallen ur näsan på honom) så ställde vi in då deras lille kille redan innan lider av astma och då behöver han ju inte en förkyldning på d. Grann pojken är ju 3,5 år och dagis barn så han e lite tåligare mot sånt. Hade iaf en mycket trevlig eftermiddag.
Nu ikväll har jag och Sandra varit på boxen på gymmet och shit va varmt och svettigt d va. Tyvärr var Celsiusen slut så jag fick inte dendär extra energin när jag började bli seg utan blev bara segare och segare. Nu har jag precis ätit en apelsin och funderar på att ta en kopp te oxå men jag vet inte...

I morgon ska Rasmus inte gå till dagis för vi ska på utskrivning/överlämningssamtal på BVC herregud nu blir det skolsköterskan ist.... Jaja han e ju så fruktansvärt spruträdd och imorgon ska det ju tas en spruta så jag har varit tvungen att muta honom med att han ska få gå till Ugglan och välja en leksak efteråt. När det är gjort bär det av till svärmor för att luncha sen vetti fanders va vi ska göra, vila kanske kan tänka mej att R blir trött eftersprutan...

NOPE- te va det ja, natti





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0