Spinning, förkyldning och dagisplats

Har idag varit påmitt första spinnigpass på säkert 5 år... När jag va sist tyckte jag det var hemskt och jag fick nästan lite klaustrofobi, men idag var det faktiskt helt okej... Efter två låtar fick jag dock så ont i bröstet och det sved lixom när jag andades för djupt så jag fick ta det ganska lungt efter det... Nu ikväll känns det som om jag är på G att bli förkyld, trött ont i huvudet och i bröstet... Men jag har iaf bestämt mej för att ge spinningen en chans till, då ska jag köpa med en celsius oxå... Hoppas inte det blir mer av förkyldningen nu bara, jag har bokat in mej på två pass i morgon och på lördag åker vi ju till Danmark och the reef så har inte tid att bli sjuk. Jag ska se hur jag känner mej i morgon och känns det inte okej så stryker jag mej från Zumban och går enbart på centern, men är d riktigt illa fär jag väl skippa allt. Kroppen behöver kanske få vila. Jaja få se hur jag mår i morgon...

Idag fick vi ett riktigt glatt besked från kommunen. Melvin har fått dagis plats på Skattkistan här i skara, vilket var ett av våra önskemål. Ville ju absolut inte ha honom på R: s dagis då det strulat lite för mkt det senaste halvåret och nu när vi slapp det blev jag så glad. Så den 4:e April ska mammas lille kille börja skolas in... Känns helt overkligt att han ska börja dagis, var ju nyss han föddes... Men idag blir han ju 15 månader och kommer alltså vara nästan 16 månader när det är dags... Nu kommer det massor med utgifter däremot, ny dagis väska, fler klädes ombyten och ytterkläder som tål dagis slitet... Gummistövlar och massor med vår mössor och vantar... Det är bara lite av det som kommer behövas. Rasmus gamla regnställ ska kollas om det är lagom, knappt använt och jättefint. En regnoverall och mjukisbyxor till dagis som man inte är så rädd om och som är sköna att busa runt i... Ja ni ser det blir dyrt... Rasmus fyller ju dessutom 6 år snart så det ska handlas födelsedags pressnter till honom oxå... jaja d blir kul iaf...

Nu ska jag krypa ner i sängen och hoppas att förkyldningen drar sej tillbaka...
puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0