Vinden vände snabbt

strax efter att jag skrivit mitt förra inlägg åkte jag hem för lunch med Martin och Melvin, något som inte var alls kul. Möttes av en helt utslagen liten kille som var näst intill okottaktbar, ville inte äta, dricka eller mysa, bara sova. Jag var hemma i 35 minuter och under dem minutrarna var han vaken knappa 5 min då han skrek konstant... så jag ringde VC eftersom han hade sovit 4,5 timmar i sträck och inte ville vara med på noterna alls. När man ringer VC i skara så får man knappa in sitt tel nummer så ringer dem upp. Det skulle ta en timma, något jag egentligen tycker är på tok för lång tid. Men iaf så åkte jag snabbt tillbaka till jobbet och stängde ner min dator och så... Sen åkte jag hem och då ringde VC upp iaf fick prata med en ganska bra sköterska, och hon tyckte det lät som vätskebrist och eftersom vi inte fick i honom något alls att dricka ville hon skicka oss direkt till barn i skövde, men hon var tvungen att ringa dem först så hon skulle ringa tillbaka. Det tog ganska lång tid innan hon ringde och sa att vi fick åka ner till VC för att få en remiss till barn då hon inte fått tag på dem per telefon. Sagt och gjort, vi lämnade Rasmus hos min snälla morfar och åkte ner till VC med en övernattningsväska packad ifall vi skulle ´bli kvar på kss. Vi fick vänta en stund med en hel deckad son i famnen och när vi fick träffa läkaren tittade han bara snabbt på allmän tillståndet på Melvin och sen skrev han remiss och vi fick åka till KSS...

När vi kom fram till barn på KSS så sa dem att vi fick gå till akuten då alla läkare fanns där efter 17 och klockan var väl 16.45 så vi gick dit och fick först träffa två sjuksköterskor dem tog vikt en vikt och satte emlaplåster på Melvin i armveck och handen detta för att dem trodde direkt vi skulle få ligga kvar och ge honom dropp. Sen kom läkaren från barn och tittade, inga öron eller halsinfektioner var det och när dem tog tempen visade den 39,3 så hon sa att vi skulle få åka upp till barn över natten och få dropp/sond på honom så han får i sej vätska. Dock hade han inte nått stadiet uttorkad ännu, men det var inte långt ifrån. Sen kom väntan, vi fick nog sitta i ett rum på akuten i ca 1,5 timma innan dem hade ett rum till oss på avdelningen. Melvin somnade på britsen i undersökningsrummet så de gick inte någon nöd på honom, men jag och Martin blev ganska rastlösa och hungriga, hade ju inte ätit sen lunch... När vi kom in på barn möttes vi iaf av helt underbar personal. Trevliga och jätte gulliga allihop. Dem satte dropp på Melvin vilket han inte gillade... Men det var ju bara för hans eget bästa. Martin åkte hem vid 20.30 tiden igår kväll och eftersom Melvin haft magsjuka blev vi isolerade på vårt rum, fick inte lämna rummet pga smittorisken så tack och lov hade Martin köpt med en tidning till mej när han var nere i pressbyrån å handla lite frukt och mackor, och så hade jag ju en tv på rummet så jag slö tittade lite och läste innan jag försökte sova. Melvin ville inte sova i sin säng utan vi delade på den stenhårda lille 80 sängen vilket inte alls var skönt. Slangar och grejer överallt och inte gick det att vända sej för då hade Melvin ramlat ur... Dessutom var dem innen 3-4 ggr för att byta droppåse och då vaknade jag varje gång så har inte sovit bra alls i natt.

Eftersom Melvin fått så mkt vätska och dessutom ätit lite yoghurt som han fick behålla så fick vi åka hem strax efter lunch. Och nu i eftermiddag har han både ätit och druckit lite.. Hoppas han och jag får sova i natt nu...

d va det senaste dygnet för oss och nu ska jag ägna mej åt Martin =) Natti

Kommentarer
Postat av: Emelie & Melker

De är GULD som jobbar på barnmedicin <3 !

Skönt att höra att han piggnade till lite iaf!

Kram på er !

2011-03-18 @ 20:50:54
URL: http://krakelspektakelgossen.blogg.se/
Postat av: Anna

Skönt att han mår bättre. Hoppas du fick igen lite sömn i natt. Kram

2011-03-19 @ 08:18:55
Postat av: Chris

Ja det får man verkligen säga- Dem är kanon uppe på barnmedicin. Underbara. Så skönt att han repade sig. Lille gossen... KRAM

2011-03-19 @ 21:08:57
URL: http://chrisdahlin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0