Fettisdagen- en onyttigt ont?!

Lovade ju lite mer bloggning idag så får väl stå för det =) är nyss hemkommen från en raskpromend med Sandra, gött å röra på sej lite trotts en ledig dag från gymmet. I morgon blir det box något jag ser framemot, var längen sen nu... I övrigt känner jag mej otroligt uppblåst om magen, beror troligen på att det är den roliga veckan i kombination med att jag ätit en bit semeltårta idag... =/ jaja nu har jag erkänt synden iaf, men man måste få synda lite för att orka ta tag i det igen. Dock känner jag att kroppen fick en chock av allt socker, fett och kolhydrater som semlor innehåller, magen bokstavligen jäste och min energi blev hög en stund för att sedan sloka av helt, kände mej grötig i magen troligen för all grädde... Det är konstigt egentligen hur fort man faktiskt kan vänja sej av med överflöd av socker och fett. Jag har ju nu varit nyttig i ca 9 veckor och tappat ca 11 kilo. För ett halvår sen hade jag kunnat äta en semla utan att känna dessa förändrigar som allt fett och socker faktiskt gör och det är inte en fördel för mej som det skapar. Jag har inte ågest för att jag åt den där semlan, jag tränar så det kommer inte vara någon fara och man måste faktiskt få leva lite oxå, men jag mådde verkligen inte bra efter, då är frågan om det är värt njutningen för dem 5-10 minuter sötsaken varar för att jag sen ska känna mej konstig och i obalans resten av dagen? Svaret är NEJ, jag tycker inte det. Nu har jag testat och jag tyckte inte ens att det var så gott, jag har ist kännt mej som en ballong hela dagen. Nopp nästa gång blir det en frukt ist...

Efter jobbet idag mötte jag upp Martin och barnen i lekparken för lite lek innan vi gick hem, var ganska mysigt, men då dem hade varit där en lång stund innnan jag kom så var dem ganska trötta, blöta och frusna så vi gick hem ganska fort åt tacos lekte och spelade lite spel innan det var dags för god natt saga och hopp i säng. Efter det gick jag som sagt ut en promenix med Sandra och nu sitter jag här med datorn medan M ser på fotboll. 
Bjuder på lite bilder från lekparken iaf...



Promenerar runt i lekparken



 Klätterapa



Mammas storakille <3



Rynlingen nr 1




Mammas lillekille <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0