Effektiv fredagkväll

Nu sitter jag fortfarande i mina träningskläder efter ett centerpass och ett zumbapass på gymmet, idag kom jag dessutom ur sängen i tid så jag orkade ut på en morgon promenda som tog 1 timma och jag hann avverka hela 6 km. När jag och barnen kom hem runt 18 så slängde jag ihop en god pasta sås bestående av kyckling och bacon smt lite vitlök, barnen fick pasta till och jag och åt sallad och keso till, riktigt smarrigt om jag får säga det själv. När vi ätit och jag röjt upp lite här hemma var barnen så himmla trötta, gnäll över allt så det blev dags att sova, nu sover dem som två stockar sen 20 tiden.

 Jag är ganska pigg trotts att jag klev upp kl 05:40 så när barnen lagt sej hade jag inte ro att bara lägga mej i soffan och slö titta på tv utan jag började damma och städa, så nu är hela nedervåningen av huset rent och frächt, känns riktigt gött, bara golven kvar och eftersom barnen sover vågar jag inte dammsuga för så vaknar dem garanterat. Vågar inte heller städa där uppe för då vaknar dem säkert oxå. Mitt nästa projekt nu är att gå upp och duscha av mej och ganska snart gå och lägga mej. Martin kommer inte hem på många timmar förhoppnings vis runt midnatt och min tanke är att ta en promenad mellan 7:30 och 8:30 i morgon så jag får någon motion iaf. Sen ska Martin nämligen jobba 10.00-? för modligen som idag runt mitt i natten. Många timmar och inte helt okej egentligen men va ska man göra..? Morgon dagen ska iaf spenderas med att städa golven och ev övervåningen sen ska jag och mamma och barnen såklart äta ihop på kvällen. Söndagen ska jag och mamma spendera med riktig morsdag mys i skövde, ska åka och shoppa lite kläder och annat kul. Mina två huvudmål är iaf en ny jacka då min är trasig sen måste jag ha minst två par nya skor... Ett par riktigt bar träningskor och ett par snygga vardagsskoor typ ballerina eller så. Problemet är bara mina fötter, dem är hel knasiga och jag får skoskav i varenda på skor jag sätter på fötterna, inga små blåsor som försvinner när skorna blivit ingådda utan stora köttsår som aldrig läker och därmed kan jag oftast aldrig använda skorna igen. Av den anledningen får jag ofta satsa på lite dyrare men rejäla skor... hoppas hitta d iaf. Sen är jag i behov av lite annat kul oxå och barnen behöver lite sommarkläder och så tar ju lillebror studenten så då måste vi ju ha några fina kläder...

Nu ska jag duscha sen betala räknigar, sen sova... hoppas ni andra har en trevlig fredagkväll vare sig ni är lika effektiva som jag eller inte! puss på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0