Fredag i antågande

Godkväll godingar!
Igår blev det inget bloggande, hade fullt upp med att vara värdinna åt mina fina mamma vänner, jag bjöd dem på frallor och kladdkaka, men jordgubbar och grädde, själv åt jag endast lite jordgubbar och en liten sked grädde... duktiga jag!

Natten som var var pest kom inte till ro igår kväll tankarna bara forrunt i huvudet och jag visste inte vart jag skulle ta vägen. När jag sen väl hade slummrat till så vaknade naturligtvis Rasmus och kort där efter en Melvin som inte ville somna om. När kl var 01.45 så somnade Rasmus men jag insåg att morgonpromenad var bara att glömma då jag behövde min sömn... så ingen promenad idag heller fy på mej, blev dock 50 minuters pw på lunchen och jag hann iaf gå 5 km, i morgon har jag bestämt att jag ska ut och gå på morgonen vaken natt eller inte nu finns ingen återvändo. När jag slutat jobbet i morgon har min snälla mamma sagt att hon kan hämta barnen på dagis så jag kan kila ner till gymmet och köra ett pass zumba.. ska bli kul, sen blir det massor med fredagsmys med mina barn.
Rasmus ska btw åka med dagis till mössberg i morgon på utflykt så ikväll har vi bakat pannkakor som han ska ha med i sin matsäck, tillsammans med risifrutti, chokladbollar och festis han är jätte exalterad och tycker att det ska bli jätte kul...

Nu ska jag snart krypa ner i sängen så jag orkar med alla morgondagens aktiviteter, måste komma ihåg att ladda min mobil oxå så jag kan lyssna på musik när jag promenerar... Har inte mkt mer att skriva om idag, men i helgen kan det kanske bli endel då Martin jobbar tok mycket så jag och barnen är själva typ hela tiden så vill någon hitta på ngt är d bara att ringa!!!
natti på er

Kommentarer
Postat av: Sabina

Ja förstår dig Malin. Det blir lätt så. Då hoppas jag att du hör varningssugnalerna.. Det är ju ändå en livsstil du är ute efter? Må bra, äta bra?! Alltså om man ska räkna kolisar så kan vi säga att du förbränner 6 bananer BARA av att TÄNKA! Under ett dygn. Jag räknar inte alls kolhydrater längre och har ingen gräns på hur mkt per 100 gram jag får äta.. Müsli tex är ju ganska mkt kolhydrater, men då tänker jag på VART kolhydraterna kommer ifrån. Är det från frukt/grönsaker eller godis? Det handlar ju om att hitta en balans. Sen finns de ju de müsli sorterna som innehåller 75gran kolisar/100 gram och de som innehåller 55gram kolisar/ 100 gram.. Då väljer jag den med 55 gram. Men jag har ingen "kvot" som jag inte får överskrida eller så. Idag tex åt jag två små chokladrutor efter lunchen.

Men vad är två små rutor mot en hel kaka som det blev förrut? Men sen känner jag efter innan jag äter om jag kommer njuta av den eller om jag kommer ångra mig. Så ibland händer det att jag avstår. Livet är för kort för att ha ångest över mat. Vi har ju alltid ett val :)

2011-05-27 @ 13:53:09
URL: http://www.binabus.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0