Två sockerbagare här bor i staden

´Nu har lugnet på Brunsbogatan infunnit sej igen. På jobbet idag bestämde jag mej nämligen för att baka pepparkakor med barnen i kväll, passade bra då min snälla kusin Louise skulle kommma på besök och kunde hjälpa mej med framför allt Melvin som tröttnade redan efter en kvart. Jag och Rasmus bakade däremot massa fina pepparkakor och nu luktar det pepparkakor i huset :) Louise åkte hem för en stundsen och nu sitter jag här nyduchad och lyssnar på musik, njuter av lugnet och alla levande öjus jag tänt. Ska se om jag kan orka vara vaken tills Martin kommer hem eller hur det ska gå med den saken. Hade iaf jätte mysigt med barnen och framför allt Rasmus som var superduktig på att baka pepparkakor och jag tror han tyckte vi hade roligt och mysigt. Jag har lite dåligt med jullåtar på spotify, om någon har tips på bra julmusik tas det glatt emot! Men som den 6 åring han är var han ju tvungen att ställa till en scen och bråka lite med mamma innan han somnade, men jag lyckades hålla humöret okej i dag och då gav han sej hyfsat snabbt iaf. Denna 6 års trotts är inte att leka med kan jag säga. Melvins tvåårs trotts är inte i närheten av Rasmus vredesutbrott... Två, tre och fyra års trottsarna är förberedelser för 6 års trottsen kan jag säga... Gap, skrik, uppkäftighet är vardag med en 6 åring, men lika arg och förvirrad som han är är han hur go som hellst mellan. Mysa framför film gosa i soffan eller baka pepparkakor är så kul att pyssla med. Ska nog åka till slöjd detaljer i veckan så vi kan julpyssla lite på lördag. På lunchen idag passade jag på att ta en rask promenad på 40 minuter, sjukt skönt trotts att vädret var sådär, men frisk luft och lite rörelse behöve min kropp¨då jag bokfört hela dagen och huvudet är ett virrevarv med siffror. Ska försöka mej på detta i morgon också om det inte regnar vill säga. Nä nu blir d till att mysa vidare framför ljusen! Natti

Kommentarer
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Vi har också bakat pepparkakor idag. Så mysigt att göra det med pojkarna.

2011-11-30 @ 21:43:52
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Anna

Finns inget som slår pepparkaksbak med sina barn:) Kram

2011-12-01 @ 08:00:59
Postat av: Elin Gabriella - Mops, chihuahua och bebis i magen ♥

Så fina de är dina pojkar :-)



Jag tror faktiskt att det var en släng av matförgiftning jag åkte på, haha. När Erik åt lite av resterna blev han nämligen också lite dålig. Nu mår jag i alla fall redan mycket bättre :-) Skönt!



Hoppas du har en fin dag! KRAM

2011-12-01 @ 12:37:42
URL: http://elingabriella.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0